Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Substancje
Rozporządzenie Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 23 grudnia 2019 r.
w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu
Dodaj akt prawny»
Dodaj wymaganie własne»
 
Identyfikator Dz.U.2019.2538
Data wydania 2019-12-23  
Data publikacji 2019-12-30  
Data wejścia w życie 2019-12-31
Rodzaj aktu Rozporządzenie  
Organ wydający Minister Aktywów Państwowych  
Status
Obowiązujący
Rozdział 6
Szczegółowe warunki udzielania wsparcia publicznego transportu zbiorowego, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, gaz ziemny, wodór lub energię elektryczną


        
        § 34. Wsparcie publicznego transportu zbiorowego działającego w szczególności w aglomeracjach miejskich, uzdrowiskach, na obszarach, na których ustanowione zostały formy ochrony przyrody zgodnie z przepisami o ochronie przyrody, wykorzystującego biopaliwa ciekłe, inne paliwa odnawialne, gaz ziemny, wodór lub energię elektryczną, może zostać przeznaczone na realizację inwestycji w zakresie nabycia:
1) autobusów elektrycznych;
2) trolejbusów;
3) autobusów napędzanych gazem ziemnym;
4) autobusów napędzanych wodorem.

§ 35. Do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 34, zalicza się:
1) cenę nabycia pojazdów wskazanych w § 34;
2) podatek od towarów i usług, związany z realizacją inwestycji, jeżeli podmiotowi
ubiegającemu się o wsparcie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
o kwotę podatku naliczonego, w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów
i usług.

§ 36. Maksymalna wartość wsparcia, o którym mowa w § 34, wynosi w przypadku nabycia:
1) autobusu elektrycznego - 55% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem,
przy czym nie więcej niż 1 045 000 zł na jeden autobus;
2) trolejbusu - 45% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, przy czym nie więcej
niż 720 000 zł na jeden trolejbus;
3) autobusu napędzanego gazem ziemnym - 15% kosztów kwalifikujących się do objęcia
wsparciem, przy czym nie więcej niż 150 000 zł na jeden autobus;
4) autobusu napędzanego wodorem - 55% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem,
przy czym nie więcej niż 2 000 000 zł na jeden autobus.

§ 37. Wsparcie, o którym mowa w § 34, jest udzielane podmiotowi, który zobowiązał się do:
1) zapewnienia trwałości projektu przez co najmniej 5 lat od dnia przekazania pojazdów
do eksploatacji;
2) wykorzystania pojazdów zgodnie z przeznaczeniem, przez co najmniej 5 lat od dnia
przekazania ich do eksploatacji.

.
.
.
Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
legenda
nowe uchylone zmiana