Zostań Menedżerem zgodności w swojej Organizacji!
Stwórz roczny program audytów zgodności w Twojej Organizacji oraz monitoruj ich wykonywanie.Otworzy się wówczas okno dodawania nowego audytu zgodności. W oknie tym należy wskazać:
zakres obszaru, który ma podlegać audytowi,
audytorów odpowiedzialnych za wykonanie audytu,
termin wykonania audytu.
Wypełnienie formularza jest proste i intuicyjne. Każde wymaganie prawne lub wymaganie własne z danego zakresu obszaru stanowi osobny wiersz formularza. Dla każdego wymagania należy kliknąć jedno z pól:
Z - zgodność,
N – niezgodność,
RN – ryzyko niezgodności.
Wejdź w „Ocena zgodności – Program audytów zgodności" na górnej belce.
Wybierz rok, dla którego chcesz dodać nowy audyt zgodności, a następnie kliknij przycisk „Dodaj" pod tabelką.
W oknie „Dodaj audyt" wybierz kolejno: rodzaj obszaru, obszar oraz zakres obszaru, a następnie skład audytorów, audytora wiodącego oraz termin (od do) wykonania audytu zgodności.
Kliknij przycisk „Zapisz", aby zakończyć dodawanie nowego audytu zgodności.
Kliknij „OK" w komunikacie „Pomyślnie dodano pozycję audytu zgodności".
W „Programie audytów zgodności” wybierz rok oraz sprawdź, czy jesteś wymieniony w kolumnie „Audytorzy” jako audytor wiodący (nazwisko audytora wiodącego wyróżnia się czerwonymi literami). Jeśli tak, to kliknij przycisk „Utwórz” w kolumnie „Plan audytu” przy twoim audicie.
Wypełnij formularz planu audytu zgodności, wybierając dla każdego zakresu obszaru audytora i audytowanego oraz ustalając datę i godzinę (od do) przeprowadzenia audytu.
Kliknij przycisk „Zapisz”, a następnie przycisk „Zakończ”, aby zakończyć tworzenie planu audytu zgodności.
Kliknij „OK” w komunikacie „Pomyślnie dodano plan audytu zgodności”.
W „Programie audytu zgodności" wybierz rok oraz sprawdź, czy jesteś wymieniony w kolumnie „Audytorzy". Jeśli tak, to sprawdź w jakim terminie powinieneś przeprowadzić audyt zgodności oraz czy jest już opracowany plan audytu.
Kliknij przycisk „Zobacz” w kolumnie „Plan audytu” przy twoim audicie zgodności – otworzy się wówczas plan audytu. Sprawdź w planie audytu zakres audytowanego przez ciebie obszaru oraz dokładną datę i godzinę przeprowadzenia audytu. Aby rozpocząć wypełnianie twojego formularza audytu zgodności kliknij w jego symbol w planie audytu.
Wypełniaj poszczególne pozycje formularza audytu zgodności zgodnie z zamieszczoną instrukcją.
W przypadku trudności w ocenie danego wymagania kliknij w jego nazwę - otworzy się ono wówczas w nowym oknie przeglądarki internetowej.
W przypadku zaznaczenia niezgodności (N) lub ryzyka niezgodności (RN) przy danym wymaganiu w ostatniej kolumnie pojawi się przycisk „Dodaj" -- kliknij w niego, aby dodać kartę niezgodności.
Wypełnij pole „Przyczyny niezgodności" oraz dodaj minimum jedno działanie (naprawcze, korygujące lub zapobiegawcze), określając jego nazwę, osobę odpowiedzialną oraz termin. Kliknij przycisk „Zapisz" w celu dodania karty niezgodności.
W razie konieczności przerwania wypełniania formularza audytu zgodności, kliknij przycisk „Zapisz" na dole formularza, aby nie utracić wprowadzonych danych.
Po wypełnieniu wszystkich pozycji formularza audytu zgodności oraz wszystkich kart niezgodności kliknij przycisk „Zapisz", a następnie przycisk „Zakończ".