Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Akt prawny
Rozporządzenie Ministra Gospodarki
z dnia 25 kwietnia 2013 r.
w sprawie szczegółowych warunków, sposobu i trybu przyznawania dofinansowania na realizację działań związanych z wytwarzaniem biokomponentów, biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych i wykorzystaniem ich w transporcie 1),2)
Dodaj akt prawny»
 
Identyfikator Dz.U.2013.609
Data wydania 2013-04-25 
Data publikacji 2013-05-27 
Data wejścia w życie 2013-06-11
Data uchylenia 2020-01-01 
Rodzaj aktu Rozporządzenie 
Organ wydający Minister Gospodarki 
Status Archiwalny
Dodaj wymaganie własne»
Rozdział 3
Dofinansowanie wspierania ekologicznego transportu przez dofinansowanie transportu publicznego działającego w aglomeracjach miejskich, w uzdrowiskach, na obszarach chroniących środowisko naturalne, wykorzystującego biopaliwa ciekłe lub inne paliwa odnawia


        
        § 10. 1. Dofinansowanie wspierania ekologicznego transportu przez dofinansowanie transportu publicznego działającego w aglomeracjach miejskich, w uzdrowiskach, na obszarach chroniących środowisko naturalne, wykorzystującego biopaliwa ciekłe lub inne paliwa odnawialne w ilości co najmniej dwukrotnie wyższej od celów określonych w Narodowym Celu Wskaźnikowym, może być przyznane organizatorowi publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13 i Nr 228, poz. 1368), zwanemu dalej "organizatorem", z przeznaczeniem na pokrycie różnicy między kosztem wykorzystania przez operatora publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 8 tej ustawy, zwanego dalej "operatorem", biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych a kosztem wykorzystania paliw ciekłych, jaki poniósłby operator na tej samej odległości przejazdu środkiem transportu.
        2. Przez koszt wykorzystania biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych rozumie się iloczyn ceny zakupu biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych i wielkości ich zużycia na określonej odległości przejazdu środkiem transportu.
        3. Przez koszt wykorzystania paliw ciekłych rozumie się iloczyn ceny zakupu paliw ciekłych i wielkości ich zużycia na określonej odległości przejazdu środkiem transportu.
        4. Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1, może być przyznane organizatorowi, jeżeli:
1) między organizatorem a operatorem została zawarta umowa o świadczenie usług
    w zakresie publicznego transportu zbiorowego, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 24
    ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym;
2) organizator:
    a) zobowiąże się:
        – ustalić w umowie obowiązek wykorzystywania przez operatora określonej ilości
         biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, a także poddania się przez
         operatora kontroli przeprowadzanej w tym zakresie przez organizatora,
        – zaliczyć otrzymane dofinansowanie jako element przekazywanej przez organizatora
         operatorowi rekompensaty, o której mowa w art. 50 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy
         z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, obliczonej
         zgodnie z przepisami tej ustawy oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007
         Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego
         usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego
         oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70
         (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 1),
    b) sporządzi plan działania w zakresie wykorzystania biopaliw ciekłych lub innych
        paliw odnawialnych w ramach realizacji przewozów o charakterze użyteczności
        publicznej, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r.
        o publicznym transporcie zbiorowym, na okres obowiązywania umowy o świadczenie
        usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
    c) przedstawi opis metodologii wykorzystanej do obliczenia wysokości kwoty
        dofinansowania,
    d) sporządzi kalkulację kosztów, o których mowa w ust. 1, na podstawie której
        obliczono wysokość kwoty dofinansowania wskazaną we wniosku o dofinansowanie.

        § 11. 1. Wysokość dofinansowania, o którym mowa w § 10 ust. 1, nie może przekroczyć kwoty 1,5 mln złotych.
        2. W przypadku gdy suma kwot określonych w zaakceptowanych wnioskach o dofinansowanie przekracza dostępne w budżecie środki na realizację dofinansowania, o którym mowa w § 10 ust. 1, wysokość dofinansowania jest obniżana proporcjonalnie do kwoty dofinansowania określonej we wniosku o dofinansowanie.
        3. Dofinansowanie, o którym mowa w § 10 ust. 1, może być przeznaczone na pokrycie różnicy między kosztem wykorzystania przez operatora biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych a kosztem wykorzystania paliw ciekłych, jaki poniósłby operator na tej samej odległości przejazdu środkiem transportu, poniesionym po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia do dnia określonego w umowie o dofinansowanie.

.
.
.

Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.


Dostęp do pełnej treści po zalogowaniu oraz wykupieniu dostępu.

Wymagania prawne (0)
 Brak wymagań
Wymagania Własne (0)
 Brak wymagań Własnych
Druki (0)
 Brak druków
Akty wykonawcze (0)
 Brak aktów wykonawczych
nowe uchylone zmiana