Identyfikator | Dz.U.2013.609 | |
---|---|---|
Data wydania | 2013-04-25 | |
Data publikacji | 2013-05-27 | |
Data wejścia w życie | 2013-06-11 | |
Data uchylenia | 2020-01-01 | |
Rodzaj aktu | Rozporządzenie | |
Organ wydający | Minister Gospodarki | |
Status | ![]() |
§ 10. 1. Dofinansowanie wspierania ekologicznego transportu przez dofinansowanie transportu publicznego działającego w aglomeracjach miejskich, w uzdrowiskach, na obszarach chroniących środowisko naturalne, wykorzystującego biopaliwa ciekłe lub inne paliwa odnawialne w ilości co najmniej dwukrotnie wyższej od celów określonych w Narodowym Celu Wskaźnikowym, może być przyznane organizatorowi publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13 i Nr 228, poz. 1368), zwanemu dalej "organizatorem", z przeznaczeniem na pokrycie różnicy między kosztem wykorzystania przez operatora publicznego transportu zbiorowego, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 8 tej ustawy, zwanego dalej "operatorem", biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych a kosztem wykorzystania paliw ciekłych, jaki poniósłby operator na tej samej odległości przejazdu środkiem transportu.
2. Przez koszt wykorzystania biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych rozumie się iloczyn ceny zakupu biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych i wielkości ich zużycia na określonej odległości przejazdu środkiem transportu.
3. Przez koszt wykorzystania paliw ciekłych rozumie się iloczyn ceny zakupu paliw ciekłych i wielkości ich zużycia na określonej odległości przejazdu środkiem transportu.
4. Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1, może być przyznane organizatorowi, jeżeli:
1) między organizatorem a operatorem została zawarta umowa o świadczenie usług
w zakresie publicznego transportu zbiorowego, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 24
ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym;
2) organizator:
a) zobowiąże się:
– ustalić w umowie obowiązek wykorzystywania przez operatora określonej ilości
biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych, a także poddania się przez
operatora kontroli przeprowadzanej w tym zakresie przez organizatora,
– zaliczyć otrzymane dofinansowanie jako element przekazywanej przez organizatora
operatorowi rekompensaty, o której mowa w art. 50 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy
z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, obliczonej
zgodnie z przepisami tej ustawy oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego
usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego
oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70
(Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 1),
b) sporządzi plan działania w zakresie wykorzystania biopaliw ciekłych lub innych
paliw odnawialnych w ramach realizacji przewozów o charakterze użyteczności
publicznej, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r.
o publicznym transporcie zbiorowym, na okres obowiązywania umowy o świadczenie
usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
c) przedstawi opis metodologii wykorzystanej do obliczenia wysokości kwoty
dofinansowania,
d) sporządzi kalkulację kosztów, o których mowa w ust. 1, na podstawie której
obliczono wysokość kwoty dofinansowania wskazaną we wniosku o dofinansowanie.
§ 11. 1. Wysokość dofinansowania, o którym mowa w § 10 ust. 1, nie może przekroczyć kwoty 1,5 mln złotych.
2. W przypadku gdy suma kwot określonych w zaakceptowanych wnioskach o dofinansowanie przekracza dostępne w budżecie środki na realizację dofinansowania, o którym mowa w § 10 ust. 1, wysokość dofinansowania jest obniżana proporcjonalnie do kwoty dofinansowania określonej we wniosku o dofinansowanie.
3. Dofinansowanie, o którym mowa w § 10 ust. 1, może być przeznaczone na pokrycie różnicy między kosztem wykorzystania przez operatora biopaliw ciekłych lub innych paliw odnawialnych a kosztem wykorzystania paliw ciekłych, jaki poniósłby operator na tej samej odległości przejazdu środkiem transportu, poniesionym po dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia do dnia określonego w umowie o dofinansowanie.