Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
x
Odpady
Wydawanie zaświadczeń o zużytym sprzęcie
Jacek Korzeniewski
Obowiązek
Dodaj wymaganie prawne »

 
Katalog adresatów prowadzący zakład przetwarzania
Podstawa prawna Ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym
Artykuł 53  
Kategoria Ewidencja, pomiary, sprawozdania
Data wydania 2015-09-11
Data publikacji 2015-10-23
Data wejścia w życie 2016-01-01
Status
Obowiązujący
Ostatnie zmiany
2020-12-28
2019-07-29
Tabela zmian »

Wydawanie zaświadczeń o zużytym sprzęcie


Zgodnie z art. 53 ust. 1 z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, prowadzący zakład przetwarzania jest obowiązany wydawać wprowadzającemu sprzęt, z którym zawarł umowę dotyczącą przetwarzania odpadów, zaświadczenie o zużytym sprzęcie.

Zaświadczenie to sporządza się w trzech egzemplarzach; pierwszy otrzymuje wprowadzający sprzęt, drugi jest przekazywany marszałkowi województwa, a trzeci pozostaje u prowadzącego zakład przetwarzania (por. art. 53 ust. 4 ustawy).

Co także istotne, zaświadczenie takie wydawać może wyłącznie podmiot prowadzący zakład przetwarzania, wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami jako prowadzący zakład przetwarzania, o którym mowa w art.50 ust. 1 pkt. 3 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach).

Począwszy od 01.01.2022 r. zaświadczenia o zużytym sprzęcie będą sporządzane za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (zwaną dalej BDO).

Zmiana powyższa wynika z ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1403), która wprowadziła obowiązek elektronicznego sporządzania dokumentów poprzez odpowiedni moduł w BDO, na podstawie których dokonuje się rozliczenia odzysku i recyklingu takich odpadów jak: odpady poużytkowe, opakowaniowe, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii i akumulatorów.


.
.
.
Powiązane wymagania własne
 Brak powiązanych wymagań własnych
Wymagania powiązane
 Brak wymagań powiązanych
Komentarze (0) Aby dodać komentarz, zaloguj się powyżej. Jeśli nie masz jeszcze konta, Zarejestruj się!
To wymaganie nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza! Dodaj opinię!
legenda
nowe uchylone zmiana